TAXI DE BARCELONA
IMPOSICIÓ DE TORNS A MIDA 5-10-2012
A la consulta vinculant que es va fer
als taxistes de Barcelona, el dia 22 de febrer de 2012 , per tal de establir
quelcom sistema que fes més rendible la nostra feina, es va decidir per una
majoria suficient la aplicació de torns de treball. Amb aquesta mesura es
traurien del carrer una quantitat acceptable de llicències. Seria, a més, una
mesura transitòria sotmesa a avaluació.
Des de llavors fins ara el IMET, després de rebre moltes pressions per part
d’algunes organitzacions del sector que no van assumir el resultat de la consulta vinculant, va proposar diferents
regularitzacions, cap d’elles acceptades pels taxistes, que es veien traïts,
doncs no s’aplicava la mesura triada per ells.
Ara el IMET, després de veure com era rebutjada la seva proposta de
instal·lar al vehicle un rellotge, que hauria de representar un cost prou
elevat per als taxistes, ens sorprèn amb un nou acord del consell metropolità:
Un sistema de torns prou complicat, res a veure amb el triat en la consulta vinculant del febrer de 2012, que estableix
una gran diferència entre els taxis amb un sol conductor i els que tenen
aplicats a la llicència més d’un conductor.
No explico aquí el complicat sistema de torns que ens volen imposar, però
insisteixo en ressaltar que els taxistes van triar una mesura que ara, degut a
pressions interessades, és desestimada per l’ institut metropolità del taxi
(IMET).
I ara jo em pregunto: En quantes consultes vinculants
participarem d’ara endavant, sinó serveixen per res, si només són una
pantomima?
De què serveix gastar tants diners en la organització de esdeveniments
d’aquesta mena, perdre tant de temps, si no s’ha d’aplicar després el seu
resultat?
Es fan les consultes vinculants i després no cal mirar el resultat?
Per què perdem el temps d’aquesta
manera?
Així és com entén el IMET la
democràcia? Si no surt el resultat esperat, es canvia i no passa res?
I si es van fer en aquella consulta vinculant propostes que no eren viables
jurídicament, és a dir, que no s’ajustaven a la llei, llavors per què es van
fer? Si això va passar vol dir que els que van fer les propostes no tenen el
nivell ni la preparació necessària per ostentar els seus càrrecs. Deurien
deixar-los a disposició, per a que els poguessin ocupar persones amb la
preparació suficient.
Xosé Manuel Casar Gómez.
Llicència de taxi Nº 2067.
No hay comentarios:
Publicar un comentario